Saturday, October 10, 2009

Lagu Buat Perindu Sepi...(Draf_1)

Di hentian ini aku berdiri,
Bersendirian tanpa teman di sisi,
Mengenangkan kisah-kisah lalu,
Yang membuatkan aku terpaku,
Tersedak nafas di dalam dada,
Menahan sedih dan hiba,
Terngiang-ngiang lagi tawa dan hilai,
Milik seorang insan bergelar teman,
Yang kini hilang secara ironinya,
Entah kemana arah tujunya,
Hilang tanpa sebab dan tujuan,
Seperti daun-daun kering ditiup angin,
Mudah berubah haluan dan destinasi,
Tidak sepadan dengan janji dan sumpah,
Yang pernah dilafazkannya tanpa paksaan....

Dan kini,

Aku sudah sendiri lagi,
Tanpa seorang teman di sisi,
Seperti yang dahulu juga kini,
Aku melangkah ke hadapan kembali,
Meninggalkan semua impian dan mimpi,
Moga-moga satu hari nanti,
Aku ketemu sekali lagi,
Dengan si dia yang telah pergi,
Di masa yang aku sendiri tidak pasti,
Mungkin di dalam keadaan yang berlainan dimensi,
Atau mungkin di kehidupan selepas ini,

Dan pintaku padamu...

Jangan ada dendam dan benci,
Yang tersimpan di dalam sanubari,
Buangkan ia dari dalam hati,
Biarlah dirimu sesuci embun pagi,
Tanpa secalit rasa hasad dengki,
Kepada diriku yang hina ini,
Dan lagi,
Semoga berbahagia selepas ini,
Hargai apa yang kau miliki,
Jangan dikejar sesuatu yang belum pasti,
Pengalaman kali ini,
Mengajar aku supaya menjadi lebih berani,
Mendewasakan diriku ini,
Supaya tidak lagi dikecewakan ataupun disakiti....



p/s:- Ni cuma draf lagu terbaruku, minta pendapat korang yang bernas supaya dapat aku edit semula skrip lagu ni...(^_^). jangan terperasan pla ya!!! Hakhakhakhak...:d

No comments:

Post a Comment